Wednesday, March 31, 2010

Terlalu sukar untuk mencoret mengenai perasaan...Perasaan yang sentiasa berubah2..Kadang2 gembira, kadang2 sedih... sesungguhnya ape yg aku perlukan hanyalah kegembiraan..agar hati ini sentiasa tenang dalam menempuh kehidupan harian bersama tanggungjawab yg perlu dipikul...tetapi hati ini terlalu rapuh..mudah terasa bila hati ini disakiti..dan ketenangan yg dicari akan hilang begitu sahaja...mulalah perasaan2 yang tidak menentu, emosi yang tidak dapat dikawal lalu semangatku luntur dan kekuatan ku hilang entah ke mana...aku harus menguatkan semangatku, melupakan kisah hati dan perasaan buat seketika agar tanggungjawabku sebagai pelajar dapat dilaksanakan dengan jayanya....

Sudah lebih 3 bulan kehidupan ku sebagai pelajar bermula kembali setelah melalui pengalaman bekerja yang hanya sekejap cuma...tetapi keseronokan belajar itu tidak dapat kurasai lagi kini..mungkinkah kerana diri ini tiada lagi kekuatan untuk mengharungi liku2 kehidupan sebagai seorang pelajar ijazah sarjana yang mana lebih byk dari masanya perlu ditumpukan untuk menyiapkan tugasan2 yg telah diberikan oleh pensyarah...tidak seperti waktu dulu, satu semester ini seperti hanya sebulan..terkejar2 untuk menyiapkan tugasan sehingga tidakk sedar masa berlalu dengan pantas dan hanya tinggal beberapa minggu lagi sebelum peperiksaan akhir bermula...mampukah aku untuk mengharungi halangan terakhir ini sebelum aku dapat menamatkan semester pertama ini dengan jayanya?aku perlu berusaha dan apa yang aku perlukan adalah kekuatan untuk meneruskan usaha tu...

aku bersyukur kerana aku masih mampu bertahan untuk meneruskan pengajian ini..dan aku harus berterima kasih kepada sahabat2 ku (emily, tutiyana dan kak adi) atas kata2 semangat yang kamu berikan..dan juga kepada pemberi semangatku yg sentiasa menemaniku di kala susah dan senang..aku sangat menghargai jasa2 kalian semua...terima kasih untuk segalanya....

2 comments:

dayahyusoff said...

beb.jiwa kacau ke time ni? tenang beb. ko mesti BOLEH habiskan master ko dgn jayanya. dun worry la :) senyum slalu ok! :))

madora said...

dyh:aku tak larat wei..ko pun tau kan aku bkn nye kaki study..test pun slalu aku tak study..aritu aku ingat test, aku pun xstudyla sbb ade presentation proposal yg lg menakutkan..skali final exam..dgn hebatnye aku tak dpt jwb soklan pkse tu..pastu proposal aku salah kot..examiner kata salah lgssg..tekanan wei..huhu

Post a Comment