Wednesday, December 16, 2009

StiLL cOnFuSeD...

Assalamualaikum...

Dari perkiraan harinya,tinggal 7 hari lg untuk sy bekerja di MARDI..surat perletakan jawatan telah dihantar..telah mendapat kelulusan dari bos a.k.a Timbalan Pengarah BT1..hanya menunggu kelulusan dari Pengarah yang sekarang ini masih bercuti..mungkin minggu depan baru beliau masuk ke pejabat..tapi, tetibe terpikir untuk mendaftar lambat dan meneruskan kerja hingga akhir bulan ni..kenapakah fikiran selalu berserabut dan keputusan yang dibuat sentiasa berubah2..huhu..

At first, ingat dah decide nak sambung blaja kat UKM tp tetibe hati ini berubah bile lecturer dari UiTM mereply email sy n mau berjumpe untuk discuss about 'supervisor' ni..Haish...sok ade interview ngan Dr Faiz..Coordinator program Biomolecular kalau x silap la..tp entah la..wat masa ni xde rasa nk g pun..mmg dr awal Dr email, sy mmg tak balas dah..Pastu ptg td Dr Ruziyati suh dtg discuss ngan die..next week, Dr Hadiani lak..Hmmm...

Cube kamu letak kamu di tempat saya..

1)UKM-Sarjana Sains (Kimia)- Coursework- Setahun
- Bila masuk kelas ni mmg xde income la..lgsg takde..tp xyah umah sewa..leh duk umah..leh mkn kat umah..just duit transport je..duit transport pun xbyk kot..dekat je umah ngan UKM tu..

2)UiTM-Sarjana Sains- Research- Setahun setengah
-Kna sewa umah, mkn sendri, duit transport..tp bile wat research ni kalau research yg kite wat ade geran leh la dapat gaji kurg2 pun seribu kot sebulan..ada gak income..

So, rasa2nye korg pilih yg mane ye??????


Ok la sampai disini saje saya merepek arini..Salam..


Sedang berfikir mane satu yg nak dipilih????Tp mcm tipu je kan..nmpak sgt tgh men facebook..huhu

p/s: Dayah: aku lama dah nak bgtau kamu,tp xberkesempatan..aku call kamu xangkat..bile aku on9, kamu tak on92 gak..huhu..skang tolong aku decide ye..hehe

2 comments:

eMiLyRacHeaL said...

dora.. kamu ni da decide ka belum? hikhikhik.. ni la kalu org ada byk pilihan ni huhu.. ape2 pun ko pilih la mana yg ko rasa ko nak belajar n mana yg ko sangup buat.. sbb kalu org len yg decide utk ko nanti tak seswai ngan jiwa ko, susah lg nanti hehe... wishing u all da best.. pilih ikut kemampuan n ketenangan jiwa la k? yg penting semangat utk belajar

madora said...

emily, dayah : aku pun tak tau..tp cmne pun aku kna decide b4 jumaat next week..ukm tu leh daftar lmbt kan em..kang tbe2 xleh..terpaksa lah aku dftar uitm nnti..huhu..aku berat ke ukm wat masa ni..mls nk serabut2 kepala pikir pasal supervisor ngan nk wat research nnti..tp kalau g ukm kna pkir mane nk cr duit nk survive setahun ni..huhu..dayah,doakan kitorg ye..kitorg tunggu ko kat ukm utk intake next sem..jup..dayah,kamu ngh watper skang?kamu mcm mendiamkn diri je..

Post a Comment